Pengintai2 Tegar!

MasaItuEmas!

05 April 2009

Penangan Janda Baik!

Salam semua....
Ni nak kongsi crita ckit, nak tau xbetapa pentingnyer sepasang kasut dan stoking yg anda skrg?
Mesti anda semua dah tahu! Tp, mgkin anda seringkali akan terlupa hakikat sepasang kasut ni.
Salah sorg drp org itu adalah diri saya sendiri.
Alkisah, tanggal 30hb Mac 09.......
Seperti kebiasaan, setelah slesai program kami akn kmas semua brg,basuh grondsheet,dan lain2 lg. Sewaktu nak basuh groundsheet, saya dah buka kasut sebab nak masuk kolam. Pada waktu yg sama saya juga kerap turun naik kolam nak berjalan ketempat lain....
Setelah selesai, trasa kaki kanan ni gatal plak! Ape hal? Kena sengat ke? Bila plak Kena ni? Mmg xsdar dan xtahu ape yg dah gigit/sengat kaki ni. Kesan pada waktu mlm pd hari kejadian cuma terasa bisa dan sdikit sakit serta kurang selesa.
Esok nya plak! Bengkak terus...
Sebelum menjadi masalah yg serius, saya pun mengajak seorg teman bernama Syam utk ke klinik. Satu injection telah diberi dan disertakn dgn ubat2nya.
Pergh! Lega skit, hrp2 esok lusa ok la ni...
Sejam dua selepas tu, saya pitam di workshop... Dengan keaadan cuaca yg panas dan keadaan kaki sakit atau kesan drp injection doktor td mgkin menjadi sebab daya tahan tubuh menjadi lemah.
Terpaksa la Si Syam ni tepon merata sebab nak minta tolong hantar saya blk ke rumah. Syukur la Angah sanggup luang masa untuk tolong.
Sampai rumah terpaksa la rest atau lebih senang lagi TIDO....

ITULAH PENANGAN JANDA BAIK UNTUK SATU PERINGATAN YG BERMAKNA

MORALNYA: 1.PAKAI LA KASUT DIMANA JUA ANDA BERADA TAPI BIAR BERTEMPAT.
2.SENGATAN BINATANG TERTENTU ADA BANYAK KESANNYA.
3.JANGAN MENYESAL BILA KENA... hihihi..
4.INGAT LA SELALU KATA2 KERAMAT NI....
SAFETY,SAFETY,SAFETY!
SEKIAN UNTUK SEMUA

3 comments:

hijau bumi Tuhan... said...

lain kali pakai la New Balance, hahaha...


salam perjalanan...

ajoy87NF said...

tu la pasal...
nanti aku collect @ bwat fund utk New Balance tu nnt...
hehehe...

aishahadnan said...

salam....
urm keke sengat ape ek??

King of Moped : Malaysian 135LC Community